Jul jul, strålande jul...?

Allmänt / Permalink / 0

Här var det tomt i bloggen. Julen har varit bra. Intensiv men bra. På julafton var jag hos farmor, hos mormor, hos Nils mormor och morfar och hos Nils i Spånga. Vi hann med en del vi.

Pappa var här från Öland så på juldagen gick vi på bio. Såg "Vi hade i alla fall tur med vädret-igen". Den var lite smårolig men definitivt inte biovärd.

Mamsen ringde flera gånger på julafton, jag tror hon ångrade att hon inte kom hit. Och jag saknade henne mucho.

Så jag är nöjd med julen, den var trevlig och lugn. Trots att jag flängde omkring så var det ingen stress eller hets. Julafton var så som den ska vara.

Annars har jag bara jobbat. Det är kaos i Kista. Vi har inte ens stor rea och folk är som galningar. Sliter och river i alla kläder. Har ned kläder på golvet och lämnar HUR MYCKET PLAGG SOM HELST i provrummen. Det är helt sjukt. På en timme igår -endast från damprov- fyllde vi en kundvagn så mycket att kläderna började åka ned från klädberget som bildades. Craaaazy.

Jag vet fortfarande inte var jag kommer att vara på nyår. Det blir väl Sternerfest på Lidingö men jag orkar verkligen inte åka dit. Man kommer ju inte hem sen!

Vad mer är nytt? Jo vänta, jag och Nils ska åka till Egypten! Vi fick tag i en resa. Så om en vecka åker vi! Yeeaah! Jag var inne och vaccinerade mig på Cityakuten idag. Det var det snabbaste läkarbesöket jag varit med om! Jag gick in, tog en nummerlapp, skrev in personuppgifter i datorn, betalade, fick ett stick i armen och gick därifrån. Det hela tog kanske tio minuter. Mer sånt inom vården tack!

Och sen har jag en underbar blåsa i munnen. Varsågod för informationen. Jag vet inte var den kommer ifrån, förkylning kanske? Den svider som in i helvette och gör att jag inte kan prata, äta eller pussas ordentligt. Varm mat svider som in i bomben. Jag vet inte var jag ska ta vägen. Åh, och så har jag ett litet litet sår på vänstra långfingret som det kommer in klädludd i hela tiden och som också svider som in i helvette. Intresseklubben antecknar. Aja, blåsan och såret är saker jag tänkt på ungefär hela dagen. Så mycket händer i mitt liv.

Jag saknar en tjejkompis. Kom på det på jobbet idag. Jag vill ha det sådär som man hade när man var liten. Bästisar bästisar bästisar liksom. Någon man umgås så intensivt och tryggt och bra med. Det gör jag med Nisse, men det är ju inte på samma sätt med sin pojkvän. Om en månad är vi förresten godkända sambos. Då har vi levt "under äktenskapliga förhållanden i sex månader". Känn på den då!

Åh, Nils har snaggat sig också. I did it. Han har nu mer inget hår. Det var asläskigt, kändes som jag skulle döda hans hårbotten med rakapparaten.

Mer? Jag saknar morfar. Its christmas and its tomt utan honom.

Jag scannar huvudet om det är något annat jag tänkt på men jag tror inte det. Eller jo massor men inget viktigt. Tror jag. Slutade 21.45 igår och började 09.00 idag så jag är lite slut i maskineriet där uppe. Jag tror I call it a night och går och lägger mig.

Ursäkta röran, vi bygger om?
Till top