Nils tatuering

Allmänt / Permalink / 0

Nils tatuering blev sjukt jäkla cool alltså. Jag är inte sådär jätteförtjust i tatueringar och tror aldrig att jag själv kommer att göra en. Dels skulle jag aldrig kunna bestämma mig för vad jag ville göra och dels är jag en sådan perfektionist att jag skulle vela om ställe och lite lite till höger eller lite lite upp och sen skulle jag störa mig till döds på att den inte satt preciiiiis där jag ville ha den. Jag är alltså en person som inte ska ha tatueringar, men det är Nils. Han tycker att det är jättekul och snyggt och bryr sig inte alls om att de ska sitta på ett visst ställe så länge de sitter någonstans :) Den han gjorde igår blev hans tredje, men hans första som föreställer någonting. De andra två är text och bokstäver.

I alla fall, den blev grymt snygg. Han gjorde den på Swahili Bobs och tjejen som tatuerade honom var så jäkla duktig. Hon hade gått konstskola och hade uppenbarligen talang för det. Hon fick en bild av lodjuret Nisse ville ha och så skrev hon ut den i en storlek hon tyckte var bra och ritade av den. Sedan följde hon en bild på originalet och gjorde den så verklig som möjligt. Hon använde sig av en ny teknik som gör det lättare att tatuera realistiska motiv. Nålarna är tunnare och gör att det inte behöver bli några skarpa linjer. De går till och med att liksom "sudda" med så att det blir helt fantastiskt fina färgskiftningar. Aja, jag lägger upp bilder så får ni se vad jag snackar om.


Här börjar kissen ta form


Första pausen


Andra pausen


Sen blödde kissen mycket


Färdig!

Till top