Träningsvärk!

Allmänt / Permalink / 0
Aicha har köpt gymkort på mitt gym (vilket är ett stort skämt eftersom jag inte varit där på ett halvår, att kalla det nisses gym skulle vara mer sanning)! Jag blev superglad när jag hörde det. En behövlig spark i baken! Så vi bestämde oss för att gå och träna tillsammans i tisdags och som vi tränade! Först 20 minuter på löpbandet och därefter jobbade vi igenom hela kroppen. Vi tränade ben, armar, bröst, mage och rygg och när vi var klara var vi helt slut. Jag tänkte att om jag inte får träningsvärk så blir jag förbannad men det hade jag inte behövt tänka för jag har så ont, så ont. Igår kved jag mig igenom alla rörelser och idag är det ännu värre. Jag har ont insida, framsida och baksida lår, i rumpan, i bröstet, under armarna (?!) och i biceps och triceps. Men det är en skön känsla. Träningsvärk är väl den enda smärtan man kan ha med ett leende.

Aicha på gymmet

 

Jag citerar Aichas svar på när jag igår frågade hur träningsvärken mådde. "Haha har lite värk överallt! Me de här passen kommer vi bli riktiga hot mamas :D".

 

Mitt mål med att träna är först och främst att få mer energi, att orka mer helt enkelt. Sedan vill jag stärka min rygg för jag alltid har så ont i den, tack vare vårt träningspass var igår första dagen på ett halvår jag inte ville gråta när jag gick upp ur sängen (!). Det sista målet är att bli lite mer fit, få bort lovehandles och sånt där skit som egentligen inte är viktigt utan kommer på köpet när man tränar. Jag tror att det viktigaste är att träna för att det är kul (vilket det aldrig är när man är själv men med aicha var det jättekul) eller för att man mår bra av det, inte för att man vill se ut på ett visst sätt. Då tror jag bara att man tröttnar efter ett tag.

Till top