Godmorgon från tågstationen!

/ Permalink / 0
Godmorgon gott folk! Gud, det var så länge sedan jag bloggade. Inte för att jag inte velat men någonting har liksom legat i vägen. Och ju längre tid som går desto svårare är det att plocka upp någonting. 
 
Jag tänker inte göra något storslaget inlägg om vad som hänt sedan maj 2017 utan jag sammanfattar lite kort. Jag flyttade från Göteborg till Köpenhamn i slutet av maj. Jag hade en sommar med mycket festande där jag lärde känna många nya människor och hade flertalet besök av vänner från Stockholm och Göteborg. Sedan kom augusti och jag träffade mannen i mitt liv. I februari flyttade vi ihop i Malmö. Jag har alltså gjort resan Stockholm-Göteborg, Göteborg-Köpenhamn och Köpenhamn-Malmö sedan juni 2016. Inte konstigt att man inte riktigt känner sig hemma någonstans. Att rota sig tar ju tid. 
 
Förutom att bo i två olika länder i år så har jag också jobbat på tre olika arbetsplatser. Ja, det är en del. Men nu har jag börjat jobba på en reklambyrå i Köpenhamn och jag trivs som fisken i vattnet! Därav tillbaka till början, godmorgon gott folk. Jag står nu och väntar på tåget på Hyllie. Busschauffören tyckte att det var dags att stanna bussen och krångla med kvittorullen två stopp innan Hyllie så att alla stackars bropendlare satt och trummade med fingrarna mot låret. Nehe, inte det tåget heller. Jag tog det med ro, än så länge tar jag två till tre tåg innan för att vara säker på att komma i tid (nåja, säker är man ju aldrig). När jag scrollat instagram och läst de bloggar jag brukar läsa och undrade om jag skulle börja lyssna på en podd tänkte jag "neh, nu gör jag det, nu rycker jag bort plåstret". Så här är jag! Plåsterryckandes. Den här gången lägger jag ribban lågt och tänker att bloggandet får bli vad det blir. Kul och spännande tycker jag! Ha en fin dag så hörs vi (tror jag)!
Till top