Kaos på jobbet idag

Allmänt / Permalink / 0

Jag vet inte var jag ska börja. Från början kanske? Vi var två för lite vilket betyder att vi endast var två i butik från tio till tolv, vilket är alldeles alldeles för lite. Vi skulle behövt vara två på varje sida- minst. Jag krigade inne i damprov och försökte hänga upp alla kläder kunderna dagen innan slängt lite överallt tillsammans med snus, tuggummi, snutna näsdukar och tomma glassbägare medan Marie stod i kassan och ropade över kunder från herrsidan att betala där. Så jävla underbemannade.

När Natta, Madde och Amela kom in klockan tolv och ett och jag gick på lunch så var jag redan så slut att jag var färdig att gråta. Jag stressade livet ur mig alltså. Och hur mycket man än jobbade så syntes det inte att man gjort något. Så mycket oreda var det i butiken. På eftermiddagen höll jag på att spy eftersom jag var så trött och mådde så illa. Men det var bara att jobba på. Det liksom snurrade till i huvudet och jag kunde inte fokusera på hur mycket växel jag skulle ge tillbaka.

Ja, jag har helt klart haft min värsta jobbdag någonsin. Jag lider med de stackarna som var kvar till nio. När klockan blev sex tackade jag gudarna och åkte hem.

Nils och jag åt kebab på Delfornaio i Sumpan och sen solade vi solarium i en kvart. Det var fett skönt. Syndigt men skönt. Nu har jag tagit en dusch, snyggat till lägenheten och målat mina naglar svarta. And its time to go to bed. Jobbar imorgon med, vettni.

Nyårsplanerna verkar bildas. Det blir middag hos någon av grabbarna i Spånga och efter det får vi se. Antingen åker vi till Sterner som har hyrt någon lokal på Lidingö, eller så åker vi bara in till stan ELLER så drar vi väl hem till oss. Bäst att dammsuga och diska utifall att...

Natti natti!
Till top