Nu är det hög tid

/ Permalink / 2
HEJ!
 
När jag loggar in på Facebook och möts av detta:

"Hej igen! Jag hade hatat om en 9 år yngre tjej tjatade om att ta över mitt bloggnamn, men jag kan inte låta bli att fråga en gång till. Kan jag får köpa/ta över ditt sjukt eftertraktade domän?"

Ja, då inser jag att det är dags att ta tag i mitt bloggande. Jag lever. Jag har bara varit otroligt jäkla sysselsatt det senaste ÅRET. Så vad har hänt sedan 26 februari förra året då? Ja vi kan väl köra en snabbgenomgång. Förutom att jobba, plugga och umgås med nära och kära så har jag: varit en vecka på Fuerteventura med Jasmin, haft en otroligt härlig vistelse på Yasuragi med jobbet (ähfyfan, här inser jag att mina bilder inte är sorterade sen i mars), valt att avsluta mitt förhållande med Nils (som jag fortfarande tycker är den på alla sätt och vis finaste människan som vandrar på denna jord men som jag tyvärr inte har den typen av känslor för längre), haft en riktigt rolig 24årsfest med flera kompisar som sov över och bakishängde dagen efter (hade tänkt lägga in en bild från i början av festen där jag och Erik sitter i mitten med kanske 20 killar omkring oss och trivs som fiskarna i vattnet men så inser jag att jag inte LAGT IN DE BILDERNA I DATORN, jag har alltså inte fört över bilder från min systemkamera på ÅTTA månader, bara det säger väl hur lite ledig tid jag tagit mig),
 
firat Emils student, firat midsommar på Värmdö och lyckats med den makalösa bragden att bli "utslängd" (lång historia men tjejen som hade festen valde att inte gilla mig från början och sen blev det inte direkt bättre, inget bråk eller höjda röster men spydiga kommentarer som gjorde att jag inte ville stanna), träffat en kille lite från och till sedan i somras men som det nu är helt över med, solat och badat i Stadshagen och vid ett tillfälle lyckats flasha boobsen för halva bryggan (varsågod den bjöd vi på, spännet på bikinitoppen gick sönder rakt av när jag stod upp med halva bryggans ansikten vända mot mig), funnit en vän för livet i Simon, haft en av sommarens mysigaste dagar hos Therese på Ekerö, festat mer än vad jag borde, ätit mer onyttigt än vad jag borde, varit en vecka på Smögen med Jonas (grym vecka för övrigt, vi gjorde allt man ska göra på Smögen (Herrbadet, Hållö, Hästen, Torskrännan, Sandö, Kungshamn, Skäret, räkor, lax, rödspätta, kräftor och krabbor) plus var på standup i Hunnebostrand och gick ut en massa),
 
hälsat på min moster i Lomma (hann även med Lund, Alnarp och Bjärred), fastnat i tågkaos och evakuerats mitt i natten mitt i skogen till ett annat tåg (träffade underbara Kerstin och sköna Joel så var trots fem timmars försening ändå glad), utforskat Stockholm med Simons tågluffarkompis Jaewon, anordnat kräftskiva till Jaewon som klarade sisådär två och en halv snaps (asiater tål verkligen inte alkohol, vad är grejen med det?!), varit på Grönan med Emil, Jasmin och Simon,
 
lärt känna och kommit att älska underbara Sophie, börjat läsa litteraturvetenskap och funnit en makalös liten varelse som heter Astrid, läst 60 högskolepoäng på en termin eftersom jag förutom litteraturvetenskapen även läst mitt programs alla kurser, varit med min kusin Sofie och hennes pojkvän Olle som var här från Göteborg på Fotografiska, hängt en massa på Bara Vi med ett litet nyskapat gäng (Emil, Sophie, Simon och Astrid) plus lite annat folk som hakat på någon eller några gånger, paddlat kajak med tåg-Joel, Emil, Simon och Astrid (fotade så mycket att jag paddlade in och fastnade mellan två pelare), haft en perfekt höstdag på Skansen med Boris där vi såg lodjursungar busa och fått lemurer klättrande på oss, firat Mimmis 18årsdag på Yasuragi,
 
haft en så rolig, mysig och helt underbar helg i Göteborg där jag träffat kusinen Sofie, kusinen Therese, Thereses härliga karl Christoffer och deras nykläckta son Vilgot och min gamla kära Julia från Smögen (det är helt fantastiskt med vänner som man inte träffar på flera flera år och sen är allt precis som vanligt när man ses igen!) plus varit på grymma Göteborgsuteställen, haft den bästa utklädnaden någonsin på institutionens Halloweenfest (lovar att lägga upp bild senare, går inte att beskriva i ord), varit på sista matchen på Råsunda och fixat med mig en tresitsbänk hem, bakat pepparkakor och lussebullar hemma hos Emil för att någon vecka senare julbaka hos farmor, firat första julen någonsin utan båda föräldrarna (tacka gudarna för farmor och mormor) och slutligen firat nyår hos Anton med (bland annat) Jonas, André, Simon, Emil och Sophie. BOOM. Där var mitt år i "en" mening (à la Joyce-Molly).

2013 har bara handlat om jobb och plugg. Varit ute någon gång men inget sådär wow. Det som kan vara värt att nämnas är att jag börjat träna! Varit på gymmet fyra gånger den senaste veckan, helt galet. Sprang/joggade min första mil och är så sjukt stolt över mig själv.

Nej, det här var inte alls det jag skulle göra efter jobbet. Jag skulle skriva klart min uppsats om Business Intelligence så jag får den ur världen en gång för alla. Och har en dum tenta på lördag som jag inte börjat plugga till än. Så nu ska jag ta mig i kragen och slita mig härifrån. Och förresten, grattis till dig om du orkat läsa hela vägen hit. Kika gärna in igen snart. Jag ska uppdatera oftare än en gång per år. Jag lovar.
 
 
#1 - - Emma:

Fin blogg du har! Kolla gärna in min ifall du vill! Kram :))

#2 - - Emilia:

fin blogg! :)

Till top