Den när jag fick kramas med en koala igen på Magnetic Island

/ Permalink / 0

Från Townsville tog jag och Mags en färja till Magnetic Island och tyvärr bodde vi inte på samma hostel vilket gjorde att vi inte sågs något mer den dagen. Istället tog jag en promenad upp på ett berg och det var otroligt svettigt och jag som knappt sovit och var bakis började tänka på ormar och kände att det var halvkul att gå igenom all skog. Men fint var det där uppe! På kvällen åt jag och sedan låg jag och läste bok i några timmar. Jag tror att jag somnade redan vid 21! Som ett litet barn haha.

Dagen efter tog jag mitt pick och pack och åkte till Mags hostel och där gick vi en tur bland koalor, ormar, ödlor och fåglar. Vi kramades med en koala och det var hur mysigt som helst! Älskar koalor! Efter det gick vi och åt lunch på ett café och sedan var det dags för mig att ta mig till färjan igen och åka vidare till Cairns. Jag skulle ju egentligen haft två nätter på Magnetic Island men Happytravels hade fel när de trodde att jag skulle hinna med bussen samma dag som jag kom tillbaka från Whitsundays och då fick jag korta ned det till enbart en natt på Magnetic. Det var okej för jag hann med det jag ville hinna med men det är aldrig kul att bara stanna en natt på ett ställe. 

Till top