Den när jag hade feber och amerikanaren fortsatte att tjata om en drink

/ Permalink / 0

Jag spenderade bara två nätter i Surfers Paradise men det var rätt så lagom. Den första dagen tog jag en promenad och sedan hängde jag på stranden med två tyska killar. På kvällen träffade jag Denise och Jossan och så åt vi burgare och sen gick jag hem tidigt eftersom jag hade feber. Dagen efter gick jag lite på stan och sedan satte jag mig precis vid stranden på en jätteskön sängliknande bänk och läste min bok. Trots min feber var det en av de bästa eftermiddagarna sedan jag kom till Australien. När jag kom tillbaka till hostelet hade en amerikan flyttat in och han frågade vad jag skulle göra den kvällen. Jag sa att jag bara skulle tvätta och ta det lugnt eftersom jag hade feber. Han sa ”that’s too bad because I wanted to buy you a drink”. Jag sa något i stil med tack men nej tack och när han frågade vad jag gjort och jag svarade gått på stan och varit uppe i Skypoint (så mycket bättre än när jag och Lars var uppe i Sydney och vi vart groggy i skallen hela dagen eftersom hissarna gick så snabbt) så sa han ”all that and you don’t want to have a drink with me, that’s cold”. Och han sa det ”that’s cooold” för att verkligen betona vilken hemsk människa jag var. Han gav inte heller upp utan nästa dag (spenderade den kvällen med min bok i en hängmatta och det var en fantastisk kväll) när jag skulle checka ut och han såg att jag tog på mig min bikini sa han ”are you going to the beach? Are you sure you’re having a fever?” och jag svarade rätt så irriterat ”nej jag ska bara gå och lägga mig i hängmattan, vad föreslår du att jag ska göra till klockan fem när jag min buss går när jag måste checka ut klockan tio?” och han svarade ”det är i och för sig sant”. Nej usch jag fick verkligen dåliga vibbar av den här killen. När jag var själv med honom i rummet innan de tyska tjejerna kom hem ville jag inte ens gå och lägga mig och då insåg jag att jag varit lyckligt lottad som alltid gillat och känt mig trygg med alla mina roomies hittills.

Till top