Den när jag köpte en bikini för 300 dollar

/ Permalink / 0
Jag kom till Noosa en eftermiddag och planen var att gå direkt till stranden men jag fastnade på hostelet ett bra tag. Det var ett rätt så bra hostel eftersom vi hade två olika rum med sängar och sedan hade vi ett stort vardagsrum och kök i samma byggnad. Vilket gjorde att inte lika många trängs i ett stort kök och jag lagade till och med mat för första gången på länge! Det blev något så flott som pasta med tonfisk och tomatsås, backpackerstandard. På kvällen tog jag en shuttle bus från mitt hostel till Main Beach där jag gick runt och tittade. Noosa är en mysig liten ort med bra butiker och fina stränder. 
 
Dagen efter gick jag coastal walk som tog ungefär tre timmar. Först gick man förbi Sunshine beach och där blåste det galet mycket. Sanden gjorde till och med ont mot mina ben. Sedan var det upp upp upp och eftersom det var soligt var det rätt så svettigt. Sedan kom man ut på en nudiststrand och det var en rätt så märklig syn att se ett äldre par stå där helt nakna hållandes varandra i hand. Men ändå härligt naturligt på något sätt. Efter nästan två timmar såg jag att massa människor gick av spåret och klättrade ned mot vattnet och då jag såg att det var en rock pool man kan simma i gjorde jag samma sak. Väl nere satt jag ett bra tag och talade med två tjejer och två killar från Brisbane som var där över helgen.
 
När jag kom till Main Beach efter dryga tre timmar hade Denise och Jossan kommit till Noosa så vi åt på Bettys burger och jag och Denise gick runt i butiker medan tant Jossan som var vrålbakis gick tillbaka till hostelet. Redan första dagen hade jag hittat en bikini som jag föll pladask för men då den var löjligt dyr köpte jag den inte. Jag kunde dock inte sluta tänka på den så provade den igen och sedan ringde jag mamma och frågade om jag kunde få min födelsedagspresent redan nu. Så det var så det kom sig att jag köpte en bikini för 300 dollar (dryga 2000 svenska kronor). Den kvällen var jag bara på hostelet och tog det lugnt. Såg genom Sanjas instagram att Aleks och Kenza är förlovade och blev väldigt glad för deras skull! De är ju inte bara världens snyggaste par, de verkar också vara världens härligaste par. Har träffat Aleks flera gånger genom Sanja (de är kusiner) och han är en riktigt bra kille. Och Kenza verkar vara en toppentjej. Kollade igenom Aleks instagram och man märker verkligen hur stolt han är över Kenza och hur mycket han stöttar henne. Skrev till Sanja "släng er i väggen Romeo och Julia, jag vill ha en kärlek som Aleks och Kenza!".
 
Dagen efter regnade det och jag åt frukost på ett ställe vid stranden och sedan valde jag att gå upp för Noosa Hills. Så himla ovärt. Jag trodde jag skulle få se en fantastisk vy men det enda jag fick se var skog och en hög med stenar. Där fick jag för att jag hånade mina kompisar i Sverige att det snöade. Karma! På eftermiddagen vart det lite bättre väder och då hängde jag med Denise och Jossan på en lite mindre strand än Main Beach. Den kvällen åt vi mexikanskt och spelade kort och vi hade en riktigt rolig kväll!
 
Efter Noosa tog jag bussen till Rainbow beach där jag hamnade i ett fyrrum med egen uteplats, sådan lyx! När jag kom in var det inga personer i rummet och när jag såg en dagbok på ena sängen tänkte jag "okej det är en tjej här i alla fall". Men så kom de in en efter en, Christoph från Tyskland, Zeb från Belgien och Tim från Holland. Det var Tims dagbok och när jag sa att jag trott att det var en tjejs sa han "OY, dissa inte min note book!". Assköna killar och jag var så glad när jag fick höra att alla skulle med till Fraser dagen efter!
Till top