Okej nu rycker jag bort plåstret

/ Permalink / 0
Herregud att jag inte skrivit sedan jag kom hem! Och att jag inte ens skrivit om Indonesien. I veckan var det fyra månader sedan jag flyttade till Göteborg och jag har inte ens skrivit om hur jag fick mitt jobb. Jag tror att det är det inlägget som legat emellan. Har velat skriva ett "whatever the mind believes"-inlägg men har inte haft känslan jag hade när jag kom på att jag ville skriva det. Och då har jag inte skrivit alls. Vilket är dumt. Det här är ju min blogg och jag gör vad jag vill med den. Högt och lågt. Genomtänkta inlägg blandat med blaj. Idag blir det blaj. Men det kan vara precis lika viktigt. Ibland måste man bara rycka bort plåstret och komma igång. Inte ställa så höga krav på sig själv.
 
Idag regnar det här i Göteborg men det gör mig inte ett enda dugg. Jag tog en lång frukost och tittade på ett avsnitt av House of cards. Snart plöjt alla säsonger och jag kan inte påstå att jag tycker att serien är så bra som alla säger men ändå är jag fast. Efter frukosten tog jag en promenad i regnet och gick och köpte en cappuccino. Jag dricker nästan aldrig kaffe och därav får jag världens energikick vilket jag behöver idag. Ska nämligen söka bostad som en tok. Har skrivit ihop ett brev som jag ska maila ut till alla privata värdar jag kan hitta i Göteborg. I dagsläget hyr jag andra hand i Örgryte och lägenheten är superfin men jag måste troligtvis flytta ut i januari. Vilket är bra för i februari har jag hyrt ut min lägenhet i ett år och då kommer jag behöva ge upp den och behöver alltså en lägenhet att flytta alla mina möbler till (vill helst inte behöva flytta alla mina saker till en lägenhet jag inte vet när jag behöver ge upp). Drömmen hade varit att få ett förstahandskontrakt (helst i Linné men hey, i dagsläget är jag inte kräsen) från den 1 januari. Då kan jag gå igenom allt jag äger och packa ihop min lägenhet under jul och flytta hit på riktigt i början på januari. Jag längtar faktiskt efter att landa här på riktigt. Nu känns det fortfarande på låtsas.
 
Nej, nu ska jag maila värdar och jag tror även att jag ska lägga upp ett Nya Zeeland-album på Facebook. Tänk att det skulle ta en kaffe och en snus (snusar annars endast när jag är ute och festar men nu gick jag runt och lyssnade på hög musik och dansade för mig själv hemma så jag fick antagligen någon slags festfeeling) för att få mig att komma till skott. Aja, bättre sent än aldrig! Vi hörs! (och det snart!)
Till top