Idag är det fredag och jag lever singel

Allmänt / Permalink / 0

Vilket borde betyda snart ledighet. Men nix, det gäller bara alla konstorsråttor! Vi som arbetar i butik, vi jobbar minsann lördag och söndag. Men idag börjar jag fyra så jag har hunnit ha en ledig dag i alla fall. Var i centrum och köpte lite grejer jag behöver. Så handlade jag också. Jag köpte inlagd sill och potatis. Som Nils hatar. Men idag kunde jag köpa det. För i helgen är jag singel. Eller lever singel i alla fall. Nils har nämligen åkt till Småland med familjen idag. Så jag är soloqvist ända tills på söndag. Det är skönt att jag kan skräpa ned hur mycket jag vill utan att tänka på någon annan, men sen är det också det enda som är bra med att han inte är hemma. Det kommer kännas tomt när jag kommer hem från jobbet ikväll. Och när jag ska sova. 120-sängen kommer att kännas enorm. Japp så är det, man vänjer sig vid någonting och sen blir det knäppt när det inte är så längre.

Till top