Jag behöver en helg på spa!

Allmänt / Permalink / 0
Det här går inte. Jag är slut som människa alltså. Jag pluggar heltid och de senaste veckorna har jag jobbat deltid. Under den mest intensiva kursen hittills också, smart Emma! Jag har inte en stund till övers där jag bara kan sätta mig ned och koppla av, min hjärna går konstant på högvarv.

Men nu kommer de bra nyheterna; vi var ju och kollade på en lägenhet förra veckan och igår var hon som har den och tittade på vår. Och hon vill byta! Så det innebär att bollen ligger i våra händer och att vi kan flytta om vi vill! Det dumma är att jag är så slut så att jag inte ens orkar tänka på en flytt. Dessutom kommer april att vara helt sjuk, jag kommer att jobba både påsk och valborg då jag är ledig från skolan (behöver pengarna till sommaren!) så jag vet inte när jag ska kunna packa.

Fördelen med att flytta är att vi får större, vi får 49 kvadrat istället för 32, vi får alltså ett rum till. Nackdelen är att det är högre hyra och att vår lägenhet är charmigare. Men ändå, hur ofta får man möjligheten att få en tvåa mot en etta?! Det känns som att man är rätt puckad om man tackar nej...

Jag skulle alltså behöva vara lite ledig, då skulle livet kännas lättare och den här flytten jättekul.
Till top