Ångesten har släppt

Allmänt / Permalink / 0

Min ångest som jag hade förut. Ni vet den som gjorde att jag inte ville fylla år, fira mig, åka till Kreta eller jobba. Ja den. Den är i alla fall borta. Jag tror att det är tack vare solen. Jag var sjuk och längtade efter att få promenera i solen och när jag blev frisk gick jag och Jonas runt Råstasjön. Och sedan gick jag och Nils runt Råstasjön. Det var varmt och skönt och jag insåg att livet är nice. Då styrde jag upp Medis-kvällen och det var så himla underbart att sitta ute och dricka rosé.

Dessutom hade jag en perfekt fylla. Jag var tillräckligt full för att känna ett skönt snurr men också tillräckligt nykter för att veta precis vad som händer och kunna skärpa till mig om det skulle behövas. Det var väl min belöning efter dunderfyllan när Katrin fyllde tjugofem. Tror förresten att det var den som gav mig ångesten från första början. Vilket betyder att jag förtjänade denna härliga fylla. På tre glas rosé och två drinkar (en sexa och en fyra). Det var perfekt för den kvällen. Synd bara att man inte kan ha facit till vad som är perfekt varje gång man festar...

Till top