Kanske dags att göra min blogg till startsidan

Allmänt / Permalink / 0
Från att jag började blogga på "emma.blogg.se" har jag haft min blogg som startsida. Detta tog jag bort för ett par månader sedan och jag tror att det är delvis därför jag varit så frånvarande här. Jag påminns inte om bloggen. Jag ska ändra om det nu. Känns som att det är läge att blogga nu.

Sommaren har varit ett kapitel för sig. Eller ett par kapitel till och med kanske. Jag är så nöjd med sommaren att det känns helt okej att det blir höst nu. Jag har rest en massa och utnyttjat sommaren. Till skillnad från förra sommaren som med största sannolikhet var den värsta (eller kanske näst värsta) i mitt liv. I år har jag varit i Kroatien, på Smögen, hos mamma i Dalarna och på spa i Finland med mormor. I helgen ska jag dessutom till pappa på Öland. Och jag har inte bara hunnit med mycket utan jag har också haft det väldigt lugnt och skönt. Precis vad jag behövde. Jag har laddat batterierna och jag är redo för en hektisk höst.


För en hektisk höst lär det bli. Jag ska jobba varje helg och en kväll i veckan i september (och resten av året "bara" varannan helg och en kväll i veckan). Förutom det ska jag plugga heltid och börja träna ordenligt. Och laga mat. Laga ordentlig mat, det ska jag göra. Jag har levt på snabbmat och onyttigheter hela sommaren. Jag längtar faktiskt till att skolan börjar igen. Ska bli jättekul att börja med marknadsföring och reklam. Och få rutiner. Rutiner så att det visslar om det. Min septembermånad ska vara planerad till punkt och pricka. Så att jag kommer in i det där med rutiner. Nu jäklar. Ge mig röda löv och bruna ankelboots. Höstkyla och skinnjacka med ullkofta. Varm choklad och simturer. Yep, ge mig höst. Jag är redo.
Till top