You can grow flowers from where dirt used to be

Allmänt / Permalink / 1
Musik alltså. Speciellt musik man inte hört på länge och glömt bort. Och så lyssnar man på den igen och den går rakt in i hjärtat. Musik går rakt in i hjärtat och dofter går rakt in i hjärnan. Har någon en parfym på stan kan jag direkt länka den till vilken person i min närhet som haft den och vid vilket tillfälle. Det kan tilläggas att jag har någon form av überluktsinne också.

Idag blev jag väldigt glad. Ibland när man hittar gammal musik blir man sentimental och ledsen men idag blev jag väldigt glad. Det känns som att jag har en liten sol som lyser i magen. Vad musik påverkar. Idag skulle jag krama om personerna jag helst av allt egentligen vill slå på käften. Synd bara att effekten endast håller i sig när man lyssnar på låtarna. Får gå runt med musik i öronen konstant. Äsch, inte kan man vara glad och sentimental hela tiden, jag får gå tillbaka till mitt vanliga tuffa bittra jag.

#1 - - amanda:

fin blogg. kika gärna in på min :)

Till top