Slut i rutan

Allmänt / Permalink / 2
Alltså hej vad jag är slut. Jag är totalt tentamör. De senaste veckorna har varit galet intensiva. Jag har satt klockan på mellan halv sju och åtta varje dag, även på helgerna. På tre veckor har vi läst marknadsföring, redovisning och ekonomistyrning. Först en vecka med marknadsföring (så sinnessjukt kul och med världens bästa föreläsare, per wildenstam) och sedan två veckor med redovisning, kalkylering, investeringsbedömning och budgetering. All denna ekonomi på två veckor. Det är i princip omöjligt. I alla fall för mig som aldrig läst ekonomi tidigare. Förutom obligatoriska (!!!) föreläsningar 4-5 gånger i veckan har vi haft ett grupparbete som har tagit en massa tid. Utöver det har jag läst all kurslitteratur, vilket var 500 sidor, och skrivit egna anteckningar. Och ja, jag har jobbat varje helg och torsdagkväll också. Och tränat tre gånger i veckan. Och varit hos farmor och mormor och ätit middag en dag i veckan. Ja, ni förstår ju varför jag är lite mör.

Idag skulle jag egentligen följt med Aicha och massa kompisar till henne och ätit middag. Det hade varit jättekul men jag vaknade med jordens huvudvärk och jag känner att jag är helt utpumpad på energi. Lika bra att jag ligger hemma på soffan och laddar batterierna inför jobbhelgen. Och tittar på Idol! :) Så får det bli, en hemmakväll med Idol.

Lite såhär är känslan idag. Bilden är från sista terminen i gymnasiet, det var väldigt intensivt då också...


#1 - - Rosanna:):

oj, vad jobbigt:( fin blogg! Var gärna med i dagensblogg idag:)

#2 - - alice.:

jätte fin blogg, kram!

Till top