Lyckans dagar

Allmänt / Permalink / 0

 


De är så himla fina tillsammans de här två. Jag är så glad för deras skull. Blev helt rörd när Daniel talade och man märkte hur känslosam han var. All denna debatt om monarki eller republik känner jag tas på fel dag, hon har ju varit gravid i nio månader och nu bara för att barnet fötts så blir det liv i stugorna. Oavsett vad man har för åsikt tycker jag att man under dessa dagar endast ska gratulera de nyblivna föräldrarna och känna lycka för deras skull!

Det roliga är att jag var helt övertygad om att det var en flicka. Min mamma trodde att det skulle bli en pojke men jag bara kände på mig att det skulle bli en flicka. Daniel känns som en tjejpappa. Jag ville till och med slå vad med mamma om pengar men hon fegade ur. Synd för mig!

Snart får vi reda på namnet. Det är många spekulationer kring Kristina, Ingrid, Sophie, Sophia, Alice, Alicia, Louise, Eleonora och Margareta. Jag själv har trott på Märtha, Louise, Hedvig och Eleonora. Tror mest på Eleonora eller Louise. Men jag tycker att det vore häftigt om de döpte henne till Hedvig eller Märtha som är lite ovanliga namn. Kanske dubbelnamn Hedvig Eleonora efter vår gamla drottning. Sedan älskar jag ju namn på A så hon får gärna heta Alice eller Alicia. Eller Sophia eftersom det är mitt andranamn ;) Är spänd på att höra vilka namn de väljer!

Uppdatering: Det blev Estelle Silvia Eva Mary. Så roligt att Anna på mitt jobb har döpt sin dotter till Estelle, nu kommer alla tro att hon har tagit det från prinsessan.
Till top