Den med dålig energi och hostelbyte

/ Permalink / 0

När vi kom tillbaka från Blue Mountains skulle vi checka in på ett hostel i Bondi Beach och efter att ha betalat kommer jag till mitt rum och tänker ”nej nej nej nej”. Det är prylar överallt. ÖVERALLT. Kläder, tomma vattenflaskor, använt toapapper, alkohol och ja gud vet vad. Alla dörrar till alla rum stod öppna så man kunde gå in vart som helst och plocka på sig vad som helst. Jag gick till receptionen och frågade om det fanns några skåp så att man kunde låsa in sina saker men de var för det första minimala så att min tablet inte skulle få plats och sedan var de belägna ute i korridoren så inte fan skulle jag märka om någon öppnade upp dem mitt i natten. Nej jag fick en så otroligt dålig energi av hela hostelet och kände bara här vill jag inte vara. Jag sa till Lars att jag hellre sov i bilen och han sa åt mig att ringa Wake Up och fråga om de hade någon plats över och i så fall kunde han skjuta mig tillbaka. Underbara James på Wake Up fixade en säng till mig och jag kände mig som hemma när jag kom innanför dörrarna till Wake Up. Tyvärr fick jag inte tillbaka pengarna jag betalat för hostelet så det är dryga 400 kronor jag aldrig ser igen men det bryr jag mig inte om, jag hade aldrig fått någon sömn på det där hostelet. Ni vet när man får en sådan där obehaglig känsla i magen och man kan inte tala om vart den kommer ifrån. Det kändes som att någon dött på det där hostelet och jag mådde riktigt dåligt av att vara där. Dessutom fanns det bara överslafar kvar och de hade inget räcke runt. Nej tack till att ramla ur den sängen! Gud vad gott jag sov på Wake Up!

Till top