En glad överraskning

/ Permalink / 0

När vi satt på bussen på väg tillbaka från Uluru sa Jerome att han först skulle släppa av folk i Ayers rock och jag trodde att det bara var jag som skulle dit. De flesta åkte tillbaka till Alice Springs men då jag fått tips från en Emma som jag träffade i Nya Zeeland hade jag bokat flyg direkt från Ayers rock. Detta var både billigare och jag slapp en bussresa på fem timmar tillbaka till Alice Springs. Jag sa till Lars att jag undrade vilka som skulle dit mer än jag och då sa han att han skulle dit. Sådant jäkla flyt. Jag frågade honom vart han skulle sedan och han svarade Sydney. Då visade det sig att vi till och med hade samma flyg dagen efter. Så otippat! När vi kom fram till resorten lade vi oss vid poolen och sedan tog vi det toklugnt hela dagen. Dagen efter tog vi flyget till Sydney och sedan hängde vi varje dag i Sydney. Lars har varit ett riktigt bra sällskap. Vi har haft riktigt roligt tillsammans och han har haft tålamod nog att ta massa fina bilder på mig (älskar människor som gör detta!) men det bästa har varit att vi har pratat så otroligt mycket. Jag tror att han lärde känna mig mer på en vecka än vad många andra gjort på ett år. Det är också alltid intressant att samtala med människor som varit med om en del i livet och inte bara fötts med en silversked i arslet (man säger inte så va?) (nej man säger väl i mun? måste blandat ihop med pinne i röven men jag tycker silversked i arslet låter riktigt bra så vi behåller det så) (sorry mormor). 

Till top