Inga fler nattbussar tack!

/ Permalink / 0

Bussen från Sydney gick klockan 22 och jag var framme i Woolgoolga (haha ja prova säga det namnet, nästan lika roligt som Woolloomooloo i Sydney) klockan 05.45. Jag försökte sova på bussen men det var väldigt svårt trots att jag hade de perfekta sovförhållandena. Och med perfekta sovförhållandena menar jag att jag satt längst fram och kunde lägga upp benen på räcket framför mig och jag fick dessutom en jacka av busschauffören att ha som kudde (han såg väl hur jag kämpade med avståndet mellan glasrutan och stolen) plus att jag tagit en åksjuketablett. Men ändå vaknade jag hela tiden. När jag kom fram till Spotx och surf camp var klockan sex på morgonen och jag var helt färdig. Såg soluppgången och pratade med Mimmi i telefon och sedan sov jag kanske en timme på en soffa i tv-rummet. Klockan 10.30 hade jag min första surflektion och det var så blåsigt att det var oerhört svårt att kontrollera brädan. Den ville helst sitta fastklistrad i mitt ansikte.

Jag lärde mig hur man ska ta sig upp på brädan och var rätt så nöjd med det. På eftermiddagen var det en extralektion men jag var så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna utan gick och sov en stund istället. På kvällen åt jag och sedan gick jag och la mig igen.

Till top