Cape Reinga

/ Permalink / 0

I onsdags när vi satt i baren bredvid hostelet började folk prata om en utflykt dagen efter, till Cape Reinga som är den nordligaste delen av Nya Zeeland och också där haven möts. Jag insåg då att jag inte anmält mig till denna och hade trott att det var någonting som kostade pengar men tydligen var det något som ingår i vårat busspass. Klockan var för mycket för att ringa Kiwi så istället sprang jag förbi Paulina och frågade vilken tid bussen skulle gå och så bestämde jag mig för att sätta klockan och hoppas att det var någon som inte skulle dyka upp. Klockan sju stod jag där med de andra och frågade om bussen var full, det var den. Så jag fick stå kvar och vänta till dess att alla gått på bussen och då visade det sig att det var EN person som inte dykt upp. Sådant himla flyt!

Det ösregnade verkligen ute och första stoppet var en liten promenad i ett djungelliknande område. Vi var så blöta när vi klev på bussen att man kunde ha vridit ur våra kläder. Dessutom läckte taket från bussen in och jag satt precis där det droppade ned. Några klagade så vid nästa stopp kom en ny buss. Det blev en win för mig för då hamnade jag ensam längst fram så hela den dagen satt jag med benen upp i fönstret och bara mådde. Vi hade en massa stopp den dagen och som tur var blev vädret bättre ju längre norr vi kom. Vi åkte på en strand i hundra år och sedan var det många som provade på sandboardning. Jag gjorde det inte eftersom det var väldigt brant och det var många som blev riktigt smutsiga. Dessutom var vår busschaufför så oinspirerande och deppig att han bara varnade för allt som kunde gå fel. De som gjorde turen dagen efter fick istället världens bästa guide som spred sådan energi och fick alla att prova. Önskar att vi haft honom istället! Jag hörde till och med vår busschaufför snacka skit om oss vid ett stopp då han tyckte att tjejerna som sagt till om att det regnade in var löjliga. Cape Reinga var i alla fall jättevackert så det var värt hela turen. Jag tog några riktigt fina bilder där. Man blir så hänförd över att världen kan vara så vacker! På kvällen gick vi över till ett annat hostel och spelade Uno och efter det gick vi till vår hotellbar och dansade och drack Jäger. Det var riktigt roligt! 

Till top