Delfinturen

/ Permalink / 0

I fredags gick vi upp tidigt för att åka på en delfintur och jag hade ingen aning om några andra från hostelet hade bokat samma tur. Jag har helt seriöst sovit mellan tre och fem timmar varje natt i en veckas tid och vaknat två gånger per natt, inatt (söndag till måndag) var första gången jag sov sex timmar i sträck och det var fantastiskt! På turen träffade jag två killar och en tjej från London som också åkte med Kiwi och bodde på samma hostel som jag och vi hängde hela dagen. Stackars Craig var så sjösjuk och när fören började peka onaturligt högt upp tog jag också en tablett. Sedan stod jag, Robb och Lydia i fören och följde med vågorna (och de var inte små kan jag lova!) medan Craig satt där inne med en påse framför sig. Det tog inte lång stund förrän vi hittade delfiner och hela båten stod längst fram och fotade. Det var fantastiskt! Jag som älskar delfiner! Tyvärr fick vi inte bada med dem eftersom de hade ungar men det kommer fler chanser!

Hela den dagen var underbar. Först regnade det och jag stod i båtens för med ansiktet upp mot himlen och för första gången sedan jag kom hit kunde jag verkligen ta in att jag var här. Jag kände mig så fri och levande! Efter någon timme klarnade vädret upp och sedan hade vi en helt grymt bra eftermiddag. Vi badade från båten, vi snorklade och vi åkte i ett fisknät. Haha det sista var så sjukt. Både bikinitrosorna och bikinitoppen flög av men som tur var doldes det i allt skum. Och vad vi skrattade. Jag har skrattat så himla mycket sedan jag kom hit! Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag älskar livet sedan jag kom hit.

Den kvällen köpte vi med oss dricka och satte oss på stranden. Det var så mysigt! Sedan gick vi och dansade på vår hostelbar och Marcus den lilla spillevinken stod och dansade på bordet och tant Emma blev orolig att han skulle ramla ned. Kul hade vi i alla fall!

Till top