I Dubai

/ Permalink / 0
Nu är jag i Dubai. Flyget hit igår gick jättebra. Jag hamnade bredvid ett skönt par där killen var från Göteborg så vi lyckades snacka bort säkert första en, två timmarna. Han rekommenderade Eriksberg och Masthugget (heter det så?) framför Linné. Får ta och kolla upp det när det blir dags för mig!
 
Är dem små, ta två!
 
Emirates är ju grymma! Exceptionell service. Och bra mat! Hamnade vid en nödutgång så hade extremt mycket utrymme. Efter min lammragu kollade jag på Legend, sjukt jäkla bra film! Trots att jag bara sovit tre timmar kunde jag se hela utan problem. Sov alltså inte en blund på flyget. Fick huvudvärk strax före landning och hällde i mig två treo (tacka gudarna för treo). Jag hade en gratis hotellnatt så fick skjuts till hotellet där jag valde att sova fyra timmar istället för sex och nu på morgonen gå upp och ta en taxi för att se lite av Dubai. Det var värt det! Förutom att det blev sjukt stressigt när taxichauffören inte tog kort och jag fick springa över till en annan byggnad och ta ut pengar. Vilket inte varit några problem om jag inte burit 16.2 kg på ryggen och ett handbagage på 5 kg... Dessutom tänkte jag använda mitt ICA-kort för att slippa betala 40 kronor för ett uttag men det har jag ju bara öppnat för andra delar av världen så det var ju kört.
 
 
Har precis ätit en gratis Donken (återigen Emirates är grymma) och nu ska jag boarda planet till först Sydney och sedan Auckland. Är framme om 20 timmar något!
Till top