Waitomo

/ Permalink / 0
Nu är jag äntligen ikapp tidsmässigt på bloggen! Yeay! Och jag packade också om min väska idag så den är så himla bra just nu. Använde packpåsarna och skapade ordning i den. Nu måste jag vara duktig på att lägga tillbaka sakerna på rätt ställe, annars kommer det bli kaos i den igen snart.
 
Imorse klockan 7.30 gick bussen från Hot water beach till Waitomo och jag har suttit och skrivit blogginlägg under en stor del av turen. Vi kunde ha gjort någon utflykt idag (det är något på gång jämt!) men vi valde bort det och det var så värt. Jag tog en powernap när vi kom fram (sov i baddräkt och det var lika bra eftersom jag simmade i svett när jag vaknade) och det var så himla skönt! Sedan tvättade jag, Marcus och Paul och efter det har jag tagit en dusch och så har vi lagat middag. Just nu sitter vi utomhus och hör syrsorna. Klockan är 21.30 här och jag sitter i en tunn klänning och har en precis lagom temperatur i kroppen. Jag sitter med fem danskar och jag förstår ingenting av vad de säger. Den enda jag verkligen förstår är Marcus och han är den enda som förstår mig, han pratar inte lika grovt som de andra. Men när han börjar prata med danskarna är det kört.
 
Nu ska jag försöka ladda upp bilder under alla inlägg jag skrivit idag, önska mig lycka till! Om jag inte lyckas går vi nog till puben här och provar en lokal öl. Imorgon ska vi till Hobbiton och det ska bli så himla kul! Tanken var att kolla igenom alla filmer innan men det har inte funnits tid. Var verkligen så länge sedan jag såg dem så vill refresh minnet men jag får väl kolla lite av den första innan jag somnar ikväll. För övrigt så kommer jag på mig själv med att tänka på engelska och även skriva på engelska. Nu är det till exempel omöjligt för mig att komma på det svenska ordet för refresh och förut när jag skrev från Bay of Islands till Auckland så skrev jag först från Bay of Islands to Auckland. Så kan det gå!
Till top