Wellington

/ Permalink / 0
Nu är jag i Wellington. Jag slängde i mig nachosen man fick på hostelet och så gav jag mig upp på ett berg här för att fota solnedgången. Jag var egentligen lite sen men hann se det sista. Var heeelt svettig när jag kom upp! Alltså det här med berg, det är uppenbarligen min nya grej. Berg på berg på berg. Tur att jag gjort mycket squats så benen pallar! När jag skulle ned frågade jag en kvinna om bästa vägen att gå eftersom det redan blivit mörkt varpå hon sa inte ska du gå ensam i mörkret, jag kör dig. Så jag fick skjuts ned. Tog två minuter istället för mina 30 minuter upp. Så himla snällt. Folket här är så himla friendly (vänliga, ger oss varmt mottagande? Jag säger det, min svenska bara försvinner mer och mer). Gick förbi Trine och Amelia (två danska tjejer) som satt på ett café så passade på att sno wifi men nu ska jag gå vidare och fota lite mer innan jag ska upp och ta en dusch och sova. Färjan till sydön går 7.30 imorgon. Åh vad jag längtar! Alla säger att sydön är så mycket vackrare och jag är redan helt fascinerad av nordön så det ska bli spännande att se hur det ska toppas! Godnatt, ja eller godmorgon för er där hemma :)
Till top