Den när jag fick kramas med en koala

/ Permalink / 0

Jag hade fortfarande feber när jag kom till Brisbane så första kvällen blev tidig läggdags. Dagen efter åkte jag, Jossan och Denise till Australia zoo och gud vilken bra dag! Vi fick kramas med en koala och det var så himla mysigt! Var helt skakis av lycka efteråt. Vi såg en krokodilshow och det var väl sådär och efter det gick vi och matade kängurur. Det var också så himla häftigt! De åt direkt från ens hand och när de tyckte att man inte höll maten tillräckligt långt ned tog de sina små tassar och sänkte ens hand. Alltså de var så söta! Jag har liksom klappat kängurus och hållit en koala i min famn. Sådant kan man inte göra i Sverige!

Hela den dagen var så sjukt bra och på kvällen lärde Denise och Jossan mig att spela kort så vi satt på mitt hostelrum (jag hade ett female four dorm och de hade ett mixed shared twenty room! Herre min gud, jag hade aldrig kunnat sova där) och spelade kort.

Dagen efter tog jag bussen till Noosa.

Till top