Den när jag såg Jupiters månar

/ Permalink / 0

Sista dagen i Byron Bay var en söndag och jag åkte på en busstur till Nimbin. Nimbin var rätt coolt att se, en riktig hippiestad där det såldes gräs och kakor till höger och vänster. Dock var hela dagen väldigt ovärd. Först skulle vi få se ett vattenfall men det blev inställt för vägen dit var avspärrad. Sedan skulle vi få en barbeque-lunch men det tog hundra år innan vi fick någon mat och jag som inte ätit någon frukost höll på att svimma. Lunchen var heller ingenting att hänga i granen, en torr hamburgare och en tråkig korv. Dessutom fick vi ingen dryck till maten utan ”det skulle vi handlat på vägen dit på puben” (och HUR SJUTTON skulle vi veta det när busschauffören inte sa något?!) och jag som bara längtade efter en cola eftersom jag var bakis. Så om ni ska till Nimbin, hyr bil och åk dit. Åk inte med Grasshopper i alla fall!

På kvällen gick jag och Emil till Dominos och köpte pizza (fick äntligen min cola!) och i hörnan innan man svänger in på den stora gatan stod en man med ett jättestort teleskop. Jag frågade vad han tittade på och han svarade att man kunde se Jupiter och Jupiters alla månar. Jag tyckte att det lät spännande och frågade om jag fick se. Det var så himla coolt! Jag kunde till och med se Jupiters olika färger och alla fyra månarna. Jag frågade om jag fick se månen också och det fick jag. Så jäkla ballt att se alla kratrar! När vi handlat pizza gick vi tillbaka till hostelet och åt och sedan hängde vi faktiskt i mitt rum och pratade välfärd och politik med Russ (USA), Daniel (Brasilien), Izzie (England) och en tjej från Argentina. Russ försökte få oss att förstå varför Donald Trump ska vinna valet och det var intressant att höra hans resonemang. Han visade att han till och med höll på att läsa en bok om Donald Trump men den hade han gömt långt in under sängen.

Dagen efter det åkte jag vidare mot Surfers paradise.

Till top